I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

Rindunya pada majlis ilmu

Posted 12:19 PM by EJA in
Entah kenapa tiba2 malam ini saya terasa benar2 merindui majlis ilmu. maksud saya kalau dahulu waktu belajar saya kerap dan selalu menghadiri majlis ilmu, masih ingat lagi masa menuntut di politeknik sultan azlan shah tidak cukup 5hari dari isnin-jumaat ke masjid pusat islam, sehingga lah hari sabtu pun sanggup menghadirkan diri ke kelas khafa pula.bukan kerana paksaan tetapi kerana kemahuan diri sendiri yg suka benar mendengar ceramah dari org lain, lagi2 ceramah bab2 keagamaan dari ustaz/ustazah yg cukup arif ttg ilmu agama.sebab itu lah 2sem saya tinggal di asrama,bukan kerana ingin kan kemudahan utk ke kuliah tetapi memikirkan senang menghadirkan diri ke majlis agama pada malam harinya pula, seronok benar lepas solat berjemaah, mengaji dan ber usrah bersama ahli JPPI(jawatankuasa pelajar pusat islam) yang lain.

tetapi kini sejak masuk alam pekerjaan terasa jarang sekali utk ke majlis ilmu.ini kerana tempat tinggal saya jauh benar dengan masjid cuma ada surau sahaja.rasa nya kali terakhir mendengar majlis ilmu waktu bulan ramadhan yang lalu lepas selesaikan solat sunat terawih.oleh kerana kerinduan yang teramat pada majlis ilmu maka saya selalu melawat blog2 ilmiah dan di youtube utk dengar ceramah agama.


**Syuqran jazilan juga pada sahabat2 di facebook kerana ada yg sudi share kan video ceramah di status mereka dapat jgk eja tengok2,kadang kala kemudahan IT ni memberikan manfaat juga pada kita, yang penting jgn salah gunakan kemudahan yg ada.betul tak??


8 comment(s) to... “Rindunya pada majlis ilmu”

8 comments:

Anonymous said...

tue lew
rasa sgt2 lama dah tak g mjlis ilmu..
kecuali khutbah jumaat



EJA said...

lelaki ini betul tu terasa lama sgt kan?? ok la tu untung juga bg org lelaki setiap minggu dpt juga dgr khutbah jumaat secara live, klu org ppuan ni dgr dari luar je la x pn tgk tv @ dgr khubtah jumaat kt radio :)



Rtp Farra Arisha said...

you know what? i will be a very happy person to attend any majlis ilmu. in addition, so many beneficial knowledges i can grab through the talk! :)



EJA said...

RTP: tq foe your comment..
that right.. when attend at the majlis ilmu was a lot of knowledge about the religious knowledge that we can get, very sad about young people now come to the knowledge. right?



Nizam Ijam said...

sy pon rnd gak..



EJA said...

nizam ijam: hurm tu la rindu sgt kan..bila la nak bulan puasa ni..hehhe dpt dgr byk ceramah.. :)



AmirahSM said...

selmt tahun baru twin =)
sy pon ade adik kmbar tp x seiras



EJA said...

selamat tahun baru juga buat amirah..yeke tahniah ada jgk ahli keluarga yg twin..ala x seiras pun x pe janji kembar (^_^)