I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

mengapa DIA tidak ALLAH

Posted 9:10 PM by EJA in


Jangan memuji kecantikan pelangi

Tapi pujilah Allah

Yang menciptakan Langit & Bumi



Jangan percaya

Denga kata-kata bijakku

Tapi percayalah Firman Allah yang Maha Benar



Jangan masukkan namaku di hatimu

Tapi masukkan nama Allah

Hingga hatimu tenang



Jangan sedih jika cintamu di dustakan

Tapi sedihlah jika engkau dustakan Allah

Jangan pula engkau minta cinta kepada penyair

Tapi mintalah kepada Allah

yg memiliki cinta yg kekal dan sejati



Ya Allah yang Maha Rahman & Rahim

Jangan jadikan hatiku batu yg mengeras

Hingga lupa akan rahmatMu


P/S: Terkilan apabila mengenangkan manusia kini yg lebih memikirkan soal cinta nya terhadap manusia hingga mereka lalai akan soal cinta nya kepada allah, ingatlah siapa yg menciptakan mu, siapa yg memberi nyawa padamu dan siapa yang mengambil nyawa mu kembali?? sebelum ingin memiliki cinta sejati dari manusia, cinta mu pada allah harus diberi sepenuhnya, cinta yang sejati tidak perlu diucapkan dengan kata2.


24 comment(s) to... “mengapa DIA tidak ALLAH”

24 comments:

Muhammad Iqbal said...

menjawab persoalan : anda selalu cintakan DIA dari ALLAH btl ke??

Saya mencari-cari pernyataan yang saudari maksudkan, malangnya, saya rasakan tidak ada saya katakan dalam entri saya tu bahawa saya cintakan DIA ( yang saudari maksudkan ) dari Allah. Jika ada tolong tunjukkan kepada saya ( saya pun manusia biasa, banyak khilafnya ). Memandangkan ini satu persoalan hati, biar Allah sahajalah yang menganalisisnya, kerana DIA lah yang paling layak... ;)



Mohd Hazwan Hashim said...

moga kita tidak lupa kepada Allah..mintak simpang la..Insya-Allah...



EJA said...

saudara iqbal nampaknya sudah salah faham,di blog dan di entry saudara mgg x da maksud yg saya maksudkan..saya menulis itu sebagai pemberitahuan mengenai entry blog saya... tidak pun berkaitan dgn entry saudara yg cukup bagus dan menarik tu :) saya minta maaf jika saya juga ada silap dalam berkarya di blog saya



EJA said...

hazwan: iye begitulah hendaknya..semoga dihati kita terpahat nama hanya 1 allah :)



Muhammad Iqbal said...

oh begitu ke maksudnya, kalau begitu tak mengapalah. Ingat apa tadi, saspens betol. Blog anda juga bagus. Teruskan menulis perkara yang bermanfaat. :)



EJA said...

alhamdulillah segala perselisihanfaham di antara kita sudah selesai..semoga kita sama2 menjadikan blog dan kita sebagai tempat berdakwah bermanfaat utk org lain.. teruskan berkarya syabab :)



WaWa_EzRiLL said...

salam Eja.. Wawa nak tanya eja nie pernah masuk TV atau surat khabar ker? mcm biasa tengok jer... sekali ngan kembar... wah xsangka wawa kawan ngan orang femous... hehehehe.



EJA said...

wawa: waalaikumsalam..masuk TV??yeke pernah tgk..rasanya eja x pernah masuk mana2 rancangan TV dgn kembar..aritu nk msk pertandingan 1hati 2 jiwa pun x leh sbb dah penuh..biasa nampak muka eja??ramai org ckp camtu ada yg ckp muka eja iras2 FARAH AF...hehe x la gurau je..hehe wah mcm dah femous plk blh la klu nk mintak sign :D



gadis are you said...

insyAllah dalam hati ALlah lah lebih dari segalnya.... :)



EJA said...

gadis are you: seindah nama mu..alhamdulillah jika begitu.. memang itu la yg diharapkan :)



uMi_atiQaH said...

moga-moga Allah segalanya dalam setiap urusan yang kita lakukan..memang kena sikit entry saya sebelom ni.hehe..mmg nice post kak! teruskan ye..



EJA said...

umi: insyallah..awak pun teruskan berkarya :)



Syuxer said...

itula manusia..kadang2 terlupa dan terlampau kasih kepada manusia..akibatnya hubungan kasih sayang dengan Allah s.w.t semakin pudar..melebihkan kasih kepada manusia menyebabkan kurangnya ingat kepada Allah s.w.t..ini satu kerugian yang amat besar dan boleh mengendurkan kekuatan nur hidayah dari Allah s.w.t..



EJA said...

syuxer:iye eja setuju sgt dgn pendangan awak tu..kenapa la manusia akhir zaman skg ni mcm ni sedih betul sedangakan dulu nabi sblm wafat berulangkali menyebut "umati" nabi bimbang akan kita skg kita langsung x ingat pd allah dan rasul..SUBAHANALLAH



Ms sunsWeetz said...

ms tag kamu...
jdkan ms sebgaai referral ea...
http://gacontestsunsweetz.blogspot.com/2011/04/6th-anniversary-ga-kakyongcom.html

jom join



EJA said...

ms mekasih nanti eja join ye :)



Dzarief Zuhdi said...

Assalamualaikum.. Mmg best post nie.. Video pun best..
Manusia mmg mudah lupa.. apa yang pasti x nak dikejar, tetapi lebih suka mencari yang fantasi..
Muhasabah la diri masing2 ye.. (^_^)V

http://zuhdifreak.blogspot.com/



EJA said...

dzarief: terima kasih sudi datang dan follow..iye betul kata saudara tu..itulah manusia..nanti eja follow balik ye :)



to'wan said...

Usah diharap cinta si dia kerana belum tentu cinta Allah engkau miliki..

Carilah cinta Allah nescaya cinta si dia turut kau miliki..

:)



EJA said...

towan: wah towan ayat..sedap la..betul2 setuju..kata2 towan 100% org lama la kata kan makan garam dulu ni..heheh



to'wan said...

>> eja : oit leh rasa ka yang kata sedap tu?? huhu



EJA said...

towan: blh rasa eja scan je... kuar lampu hijau tu tanda nya..
kata2 tu sedap enak didengar gitu :D



Aina said...

puisi yg sangat indah..indah lagi andai cinta Allah dimiliki..

cinta pada manusia itu naluri
cinta pada manusia itu kurniaan ilahi
cinta bukan hanya untuk dirasai dan dimiliki..malah untuk disyukuri
kerana ia nikmat dan bukan semua org mdpt cinta, lebih2 lagi cinta
sejati..cinta abadi..cinta monyet dan mcm2 lagi perkataan yg diberikan pd 'cinta'.lain org lain pdptnya...ada org perlukan ucapan cinta kerana ia melengkapkan makna cinta pdnya.

memang betul manusia lebih banyak memikir/dahulukan manusia lain sebelum Tuhannya.Itu juga sifat manusia!yg menulis ni pun banyak lemahnya:(Thanx eja, kerana mengingatkan akak..samalah kita saling pesan berpesan pd kebenaran:)



EJA said...

aina: syuqran jazilan atas nasihat yg sangat berguna tu kak.. eja hargai nya..sama2 lah kita pesan berpesan utk kebaikan :)