I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

DIAKAH CINTA SEJATIKU

Posted 5:29 PM by EJA in




Sambil walk blogging eja terjumpa topik yg agak menarik utk di kupaskan entry dari blog sahabat blogger eja Bagaimana cara untuk mengenal pasti adakah dia cinta sejati anda? Atau sekadar cinta monyet? Atau cinta betul yang sekadar singgah sekejap-sekejap pastu belah (bahasa budak zaman  skg)?

Bagi pasangan bercinta, Apabila si lelaki melamar si wanita utk dijadi isterinya si wanita, pasti gundah gulana untuk memberi jawapan. Banyak yang perlu difikirkan. Benarkah dia jodoh anda? Benarkah dia cinta sejati anda? Benarkah keputusan yang anda bakal buat?Bahagiakah anda jika bersama nya? begitu juga perasaan dan soalan yg bermain dikotak pemikiran si lelaki.

Bagaimana caranya untuk mengenalpasti benarkah dia cinta sejati kita? Adakah dengan menemani kita ke hulu ke hilir boleh dikatakan dia cinta sejati kita? Pada Eja itu bukan cinta sejati tapi sekadar menuruti kehendak si kekasih. Atau adakah dengan menunaikan segala permintaan anda, sidia boleh dikatakan cinta sejati anda? Atau dengan kemewahan seperti wang ringgit? Tepuk dada tanya selera.

                                             APA KATA ANDA ???


18 comment(s) to... “DIAKAH CINTA SEJATIKU”

18 comments:

nelly said...

Cinta sejati ? kalau disebut , tentunya orang mahu yang indah sahaja tanpa sebarang kecacatan .adakah itu cinta sejati ? tidak .kita mesti ada dugaan supaya kita tahu yang mana cinta sejati kita ..sebab cinta memang memerlukan pengorbanan ...
cinta sejati kena dicari .tapi biarlah menggunakan hati yang ikhlas ..
=)



Nik Badri Bin Nik Ab Aziz said...

Berdoalah lebih kurang camni : Ya Allah Ya Tuhanku,andainya dia tu baik untuk aku,demi duniaku dan akhiratku, maka mudahkanlah percintaan kami dan jodohkanlah kami berdua, andainya dia itu tidak baik untuk aku, demi duniaku dan akhiratku, maka engkau patahkanlah hatiku terhadapnya dan pisahkanlah kami berdua dengan cara yang yang baik. moga jodoh yang ditentukan Allah itulah cinta sejati kita...:-)



eja said...

nelly: mungkin benar kata org kan cinta itu kena dicari..tapi susah nk jumpa cinta sejati



eja said...

nik: syuqran jazilan atas doa yg sgt2 baik itu..insyallah eja akan amal kan doa itu semoga allah pertemukan eja dgn insan yg baik dan itulah cinta sejati eja hendaknya :)



Gen2Merah said...

sukar untuk menemui cinta yang sejati. Solat istikaharah lah banyak2. Minta petunjuk. Insya Allah.. semoga berbahagia



eja said...

Gen 2 merah: iye itu lah salah satu cara yg terbaik selain berdoa kpd allah :)



kay_are said...

Cinta sejati?? ape tu ye.. terus terang cakap pengalaman chenta2 ni memang x banyak so xtau r nak beri kan komen pasal chenta2 ni.. =)



eja said...

kay_are: samalah eja pn xbyk pengalaman cinta ni..dulu pernah la bercinta zaman cinta monyet dgn cinta kera..hehhe tu je lah first time skg dah x da dah :(



~ch@wi~ said...

aku sebenarnya x pandai sgt nk cite psl cinta ni, dh lama tgglkan zmn cintan cintun ni.. tp bg aku la, cnta sejati ni kita boleh tgk dgn cara kita memahami isi hati dia. mulut boleh menipu, tp hati x bleh..so, cube la fahami isi hati si dia tu dlu...



eja said...

chawie: iyeke chawie hang dah lama tgglkn zaman cintan cintun ni..hehe tulah mcm mana nk memahami hati dia hati kt dlm susah nk tgk..heheh kne operate lah cam tu..huhu



Deqna said...

cinta sejati akan wujud skali sje.. trust me :)



eja said...

Deqna: iyeke eja x tahu pn..mcm mana nak tahu dia cinta sejati kita deqna?? ada apa2 tips x??



tokeh besar said...

jauhilah benda-benda HARAM



eja said...

tokeh besar: haiya tokeh besar mana pegi lama x datang cini..heheh ohh tokeh besar pn tau halal haram ka..bagus2 terima kasih komen waa punye blog..heheh



Mel Az-Zahra said...

Cinta sejati sukar dicari..Berdoalah moga kita bertemu dgn pasangan yg benar-benar ihkhlas mencintai kita hanya kerana Allah. Cinta yg sebenarnya adalah kita ikhlas mencintai seseorang dengan penuh keihklasan, menerima baik dan buruknya dan menjadi teman di kala suka dan duka. Apa2 pun jika kita ingin mengetahui adakah si dia pasangan yg paling bai utk kita. Buatlah solat Tahajud, kerana sesungguhnya kepada Allah kita memohon petunjuk dan kepadaNYA lah kita meminta pertolongan. Allah mengetahui tiap sesuatu yg tidak kita ketahui dan sesungguhnya dia Maha Mengetahui tiap sesuatu yg tersirat dalam hati manusia.



eja said...

zahra: betul tu insyallah eja akan amal kan semua nya syuqran jazilan ye :)



Mel Az-Zahra said...

* Typing error i means solat Istikharah...mohon petunjuk dr Allah...DIA MAHA MENGETAHUI tiap2 sesuatu yg tidak kita ketahui..Insya_ALLAH kita akn dpt jodoh yg baik..Ingatlah bhw wanita yg baik utk lelaki yg baik..All the best k Eja..



EJA said...

zahra: iye betul tu syuqran jazilan insyallah dgn izinnya