I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

CINTA DARI PANDANGAN ISLAM

Posted 2:39 AM by EJA in


salam buat sahabat blogger hari ni nak coretkan sedikitlah kata2 nasihat specially bdk remaja zaman skg..tgk video ni..klu ada yg terlanjur tu insaf2 lah munasabah diri anda balik..kita manusia biasa x terlepas dari dosa..

fitrah nya CINTA itu anugerah dari allah..kita x blh nk elak,lari atau menepikan perasaan cinta tersebut.namun sebagai hamba nya yg lemah ini kita perlu bijak mengawal diri dari terjerumus ke dlm zina..WALATAQKARABUL ZINA (jauhilah zina)

ingat lirik lagu ni jgn pegang2 duduk rengang2 bertambah sayang (^_^)

9 comment(s) to... “CINTA DARI PANDANGAN ISLAM”

9 comments:

alkautsar said...

bagus,,,,I like



alkautsar said...

tapi...di lagu itu masih membolehkan PACARAN padahal...
dan janganlah mendekati Zina'...

jangankan PACARAN mendekati saja tidak boleh...
say No PACARAN



eja said...

hehe betul tu..tapi klu berpacaran yg ikut sunnah nabi mcm mana pulak??yg penting jgn berpacaran lama3 terus menikah..menikah itu ibadah (^_^)



alkautsar said...

mana ade..pCARAN meNURuT sunah NABI..???
tak ade hadist yg begitu...
men PAcaran sesudah menikah..ane setuju..
hehehe



eja said...

Maksud eja pacaran yang x selalu berjumpa,x buat maksiat.pacaran yg mengikut syariah islam x salahkan??tapi apa yg kita sedihkan pada zaman skg x byk yg blh buat mcm tu..tapi eja ada dgr ber couple itu hukum nya haram..



DrFard said...

Asalamu Alaikum...

Cinta ni x slh... asalkan Cinta kerana Allah... Belia skrg ni kebanyakkan Cinta kerana nafsu... Berjumpa ape slh nye... ari2 pon blh... asalkan tahu adab dan batas2 pergaulan antara Lelaki dan Perempuan mengikut ajaran Agama Kita...



eja said...

DR: betul tu eja sokong blh jumpa dgn syarat bawa sekali mahram @org ketiga..dgn itu x lah timbul curiga pada yg memandangnya..



DrFard said...

x kn lh ari2 nk angkut mahram... sebenarnye dlm ati Kite... Kite kene kuatkn Iman... takutkan azab Allah... InsyAllah x kn berlaku gejala2 yg x sepatutnye berlaku... lgi satu nk berjalan ari2 mmg blh... gi lh area yg ramai masyarakat... like conference ke... n cam2 lgi lh... n klu nk berjalan pon... just ari siang je... n perlu ad limit mase bile jumpe... x elok bawa Anak Perempuan Org mlm2... So, siang je yg sebaik2nye...



eja said...

DR fard: eja tertarik dgn kata2 awak n klu nk berjalan pon... just ari siang je... n perlu ad limit mase bile jumpe... x elok bawa Anak Perempuan Org mlm2... So, siang je yg sebaik2nye...

yg penting berkawan dgn mengikut syarak..