I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

semoga allah permudahkan jodoh aku dan sidia

Posted 11:24 PM by EJA in
Selalu aku berdoa kepada Yang Maha Esa Semoga dikurnia seorang hamba allah di jiwa ini, Tempat untuk kuluahkan segala rasa Perasaan yg tersimpan seribu satu makna. Di kala aku keseorangan dialah penghibur dan jua peneman hati yg sayu ini.agar tiada lagi kesepian duka dan lara serta keresahan yang menyelubungi diri.

Ya Allah bukan ku pinta paras rupa yang kacak dan segak, tidak pula ku harap yg hartawan bukan jua kerana kedudukan sidia. cuma kudambakan  insan yang sepadan dengan diri ku yang seribu satu kelemahan ini, ku harapkan semoga Kasihnya sejati mencintaiku bukannya kerna paksaan, bukan kerana paras rupa dan sebagainya.biarpun penuh onak duri dan derita yg menjadi rintangan tetapi ketulusannya yg tiada bandingan yang ku mahukan..tercipta indahnya peribadi insan ini.

(tertanya2 siapakah jejaka misteri yang bersembunyi di hati ini..belum puas ku temui..)


12 comment(s) to... “semoga allah permudahkan jodoh aku dan sidia”

12 comments:

iz said...

istikharah la eja..
moga diberikan petunjuk..
beruntung sape yang hidup ngan eja hingga akhir hayat..
insyaallah..



EJA said...

iye istikharah salah satu cara yg dituntut bkn shj utk jodoh tp apa2 sj urusan yg susah utk kita wat keputusan.semoga allah permudahkan segala urusan buat kita..

ek..mana tahu beruntung ni..hehe eja kan punya 1001 kelemahan dan kekurangan..:)



faizal mohd said...

mudah-mudahan ALLAH perkenankan doa EJA.



Chegu said...

Ade tu... InsyaAllah, x lame lg tu, bukan mamat lrt ari tu ke? Silap a tak sempat amik gambau, hehe



EJA said...

faizal mohd: amin semoga dipermudahkan jodoh buat anda juga ye :)



EJA said...

chegu: amin semoga chegu juga cpt bertemu jodoh..mamat lrt tu?? tak mau la jumpa pun baru sekali. tp aritu rasanya mcm naik tren lrt mamat tu jgk la yg bawa..ada jodoh kot ni..heheh tetttt loadingg



fatynadia said...

insya-Allah, kalau ada jodohnya tak kemana. tak kan lari gunung di kejar..

usaha kemudian tawakal.

kalau tak mencari, masakan ia tiba. tapi tak payahlah terlampau beriya mencari. selebihnya biar Allah aturkan.

semoga berjaya :D



EJA said...

fatynadia: iye insyallah jodoh itu rahsia allah siapa yg tahu.setiap manusia ada jodoh masing2..

betul tu kita jika nak sesuatu perlu usaha dan allah menyukai hambanya yang selalu berdoa dan meminta pdnya..semoga allah juga permudahkan segala urusan jodoh buat fatin B-)



senijalanan said...

kalau dah jodoh tak kemana...lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, pemrempuan yang baik untuk lelaki yang baik....

mudah2an, amin..insyaAllah.



EJA said...

senijalanan: iye betul tu ada jodoh tak kemana..islam itu adil jika kita nak yang baik dan soleh kita perlu baiki kelamahan diri dulu kan..

syuqran jazilan atas pandangan tu ye.. on the way visit your blog and follow:)



CikPuanHaLia said...

Salam ziarah...

Terperanjat akak tgk yasin kt sebelah tu :)

Btw, siapa pun jodoh kita yakin la dia adalah yang terbaik untuk kita..Anugerah dari DIA



EJA said...

cikpuanhalia: syuqran jazilan sudi ziarah blog eja..

hehe jgn terkejut kak,abg yasin tu suka bergurau..

iye betul tu kak setuju dgn akak siapa pun jodoh eja yg penting org tu mst anugerah dr allah :)