I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

Buat calon suami ku (siapa yg x puashati habaq mai)

Posted 10:42 PM by EJA in
Pernikahan atau Perkawinan,
Menyingkap tabir rahasia ...
Isteri yang kamu nikahi,
Tidaklah semulia Khadijah,
Tidaklah setaqwa Aisyah,
Pun tidak setabah Fatimah ...
Justru Isteri hanyalah wanita akhir zaman,
Yang punya cita-cita, Menjadi solehah ...



Pernikahan atau Perkawinan,
Mengajar kita kewajiban bersama ...
Isteri menjadi tanah, Kamu langit penaungnya,
Isteri ladang tanaman, Kamu pemagarnya,
Isteri kiasan ternakan, Kamu gembalanya,
Isteri adalah murid, Kamu mursyid (pembimbing)-nya,
Isteri bagaikan anak kecil, Kamu tempat bermanjanya ..
Saat Isteri menjadi madu, Kamu teguklah sepuasnya,
Seketika Isteri menjadi racun, Kamulah penawar bisanya,
Seandainya Isteri tulang yang bengkok, Berhati2lah meluruskannya ...



Pernikahan atau Perkawinan,
Menginsafkan kita perlunya iman dan taqwa ...
Untuk belajar meniti sabar dan redha,
Kerana memiliki Isteri yang tak sehebat mana,
Justeru kamu akan tersentak dari alpa,
Kamu bukanlah Muhammad Rasulullah atau Isa As,
Pun bukanlah Sayyidina Ali Karamaullahhuwajah,
Cuma suami akhir zaman, yang berusaha menjadi soleh ...

CALON SUAMI KU
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

wahhh awat banyak sangat bakal calon suami eja ni???
baik la eja pilih sorang yang betul2 cheq berkenan..
CALON-CALON NYE ADALAH
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;

laaa awat tutup muka pulak..eshh kesian semua sahabat blogger eja x sabar nak tgk siapakah gerangannye

biar malu2
biar segan2
kerna malu itu
perisai orang beriman
hahahahahahaha
(pesan ana rafali)

bercinta la berpada2
jangan sampai terpedaya
cari tahu asal usulnya
cari yang beriman
(pesan kak ziana zain)


24 comment(s) to... “Buat calon suami ku (siapa yg x puashati habaq mai)”

24 comments:

cik nurussalwa said...

suke2..
moga kita dapat jadi yang solehah n mendapat yang soleh.

=)



EJA said...

cik nurusalwa: iyeke suka syuqran jazilan just utk peringatan bakal suami diluar sana..iye btl tu semoga kita mjd soleha utk mendptkan yg soleh :)



Nica said...

ala tak nmpak muka.. huhuhu.. ape2 pun moga kita semua dapat org yg dapat bimbing kita kan kan...



nelly said...

nak bagi dekat calon suami .
haha >..*gatal*

bf pun tak ada ...



EJA said...

nica: muka tu rahsia la pasai apa calon pun belum tahu siapa..hehehe saja ja nak bg suspen..hehehe



EJA said...

nelly: gatal??"kita bakar je husin"hahahaha mana tahu eja x da bf??wah ahlil nujum betul la nelly ni..



to'wan said...

alahai ladies semua ka yag komen kat sini? to'wan nak diam jerla..

p/s : tengah siapkan entri pasal cik eja.. ngee



EJA said...

towan: ala x pa la towan ni jadi hero la..hehehe

entry utk eja.. eshh pasai apa??kutuk eja ka??ala x sbr cheq nak tggu ni towan.. dah siap habaq naaa



to'wan said...

tak ktuk aih.. yang baik-baik saja to'wan tulis..he



EJA said...

towan: eja dah p ziarah.. dah tinggal kan komen syuqran jazilan ye towan ukhwahfillah :)



bunga said...

setiap yang dijodohkan adalah yang terbaik..



to'wan said...

>> eja : afwan.. ;)



EJA said...

bunga : betul tu..ingatla firman ini wanita yg baik hya utk lelaki yg baik dan wanita yg jahat hanya utk lelaki yg jahat :)



EJA said...

towan: oraiteeeeeeeeeeeee ;)



mira said...

wahh nice entry. suka-suka :)
smuga mendapat kita suami yg soleh hehe :D



EJA said...

mira:syuqran suka ke? iye amin semoga kita mendpt suami yg soleh yg blh membimbing kita dan anak2 kita kelak :)



menusuk hati said...

bagus2...hehe.jdlh i3 yg spoting lg solehah.jom komen sambil follow!



EJA said...

menusuk hati: iye btl tu begitu lah hendaknya..ok2 nanti eja follow dan komen ye ;)



Aisyah said...

suka dengan entri ini ..semoga kita dapat menjadi isteri yang solehah ..insya-Allah

p/s: thank you for visiting me



EJA said...

aisyah: afwan ;)



mykhalis said...

smoga cepat ke jinjang pelamin k?jgn tunggu lama-lama..heheh

hottest entry di blog khalis :
Ada apa dengan DARA



EJA said...

mykhalis:amin iye semoga cpt ke jinjang pelamin..amboi nyanyi lagu ramlah ram nampak..hehehe sudah menyusul ke blog saudara :)



Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya, moga segala yang ada di sana mendatangkan manfaat yang banyak buat saudari..



EJA said...

waalaikumsalam..sama2 insyallah buat manfaat kita bersama..syuqran jazilan sudi berkunjung dan follow saya ye ustaz :)