I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

perangai wanita dan cinta....

Posted 1:37 AM by EJA in






                           CINTA LAIN DAHULU LAIN SEKARANG

haaa itulah sedikit motivasi mengenai cinta utk sahabat eja yang tengah dilamun cinta..heeheheh cinta itu indah bercintalah dan hargailah cinta anda itu yer..heheh semoga cinta anda itu kekal hingga ke jinjang pelamin bukan terputus di tengah jalan je ye..hehe

WANITA... ada sesetengah pendapat menyatakan susah nak faham atau mengerti perangai wanita ni??betul ke??jawapan nye betul sbb eja wanita eja tahu la..hehhe wanita mgg sukar utk difahami kerana wanita mempunyai pelbagai sikap yang berubah2 mengikut persekitarannya..itula sbb nya ramai kekasih atau pakwe ni mengeluh"eshhhh susahla nak faham awak ni" inilah selalu dialog yg keluar dari mulut mereka..hehe apa2 pun cuba lah memahami sikap dan tingkahlaku pasangan anda semoga anda dan pasangan temui keserasian bersama(susah tau sesuatu perhubungan yg x ada keserasian ni :)

LELAKI....bagi eja lelaki atau kaum adam ni juga sukar utk difahami kerana mereka ni pun sama jgk mcm wanita byk sikap mereka yg kita sukar nak jangka..kdg2 pendiam rupanya panas baran, kadang2 pemalu sbnrnya x la pemalu sgt sng jgk la nak bawa berbincang..blh katakan mereka ni ada 1001 sikap..hehe

apa2 pun wanita dan lelaki mgg ada banyak sikap dan perangai yg berbeza itu la sebabnya ALLAH S.W.T menjadikan kita ni perpasang- pasangan kerana kita ni saling memerlukan antara satu sama lain..(x tahula eja kalau ada yang x setuju dgn pandangan eja ni) JADI APA PANDANGAN ANDA??


22 comment(s) to... “perangai wanita dan cinta....”

22 comments:

Nor Suhaiza said...

wanita da 9 nafsu dan 1 akal..that's y la knapa perangai pmpuan ni mcm2..hahahaha...
n ag 1, cepat emo..
erm...:)



akmal said...

perangai manusia tak kira la lelaki ke perempuan, sering berubah2 mengikut keadaan sbb tu mereka saling melengkapi baru la sempurna..



EJA said...

suhaiza: iye betul tu ppuan ni byk nafsu cpt emo tu sbb x blh jd ketua keluarga :)



EJA said...

akmal: iye tu sbb klu ppuan salah org lelaki blh tegur klu lelaki slh org ppuan plk kne tegur baru hdp aman damai :)



kay_are said...

kat situ r unik nye manusie kan, baik laki dan pompuan.. masing2 ade sifat2 dorang dan perangai masing2.. senang cite, masing2 kompleks =)



EJA said...

kay_are: iye eja setuju dgn pandangan awak tu..klu perangai berbeza2 pun bgs jgk atleast x la jemu bila berumahtangga nanti kan?heheh



nothing substantial said...

nape org suke ulang2 variasi yg sama bila berbicara tentang cinta?



EJA said...

nothing:krn cinta itu fitrah manusia..tgk shj la lagu nasyid mst bermotifkan cinta..cinta itu sujektif bkn pd manusia malah pada allah dan haiwan..heheh knp nothing substantial..x suka entry eja ni ye..heheh



nothing substantial said...

entry eja ni lebih kepada cinta antara manusia kan?
bukan x suka, hanya bertanya. :P



EJA said...

nothing: heheh sebenarnya tujuan utama entry eja ni nk bg motivasi cinta kt video tu.. jgn salah gunakan cinta..heeheh tq komen..follow nothing..heheehe nothing sebenarnya cinta yg plg agung adalah cinta pd allah :) kan..hehe



nothing substantial said...

benar, cinta yg paling agung tu ialah cinta pd ilahi.

sbb kalo cinta pada manusia ni x tentu. mungkin kita rindu tp die tidak. mungkin die rindu kita tidak.

berbeza dgn cinta pd ilahi.

2:186 (Malay) Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat.

bila buat salah pada org yg dicintai kita mungkin akan dibenci. mungkin tidak diendahkan. mungkin juga ditinggalkan.

berbeza dgn cinta pd ilahi.

93:3 (Malay) Tuhanmu tiada meninggalkan kamu dan tiada (pula) benci kepadamu,



nothing substantial said...

“Sesungguhnya apa-apa yang akan Aku lakukan terhadap hambaKu adalah mengikut sangkaan hambaKu terhadap-Ku,

dan Aku bersamanya apabila dia mengingatiKu. Jika dia mengingatiKu di dalam hatinya maka Aku mengingati dia di dalam hati-Ku,

dan jika dia mengingati-Ku dalam perhimpunan maka Aku ingati dia dalam perhimpunan yang lebih baik (yakni jemaah para malaikat).

Apabila hamba-Ku mendekati-Ku sejengkal, maka Aku dekati dia sehasta. Apabila dia mendekati Aku sehasta, maka Aku dekati dia sedepa. Dan apabila dia datang mendekati Aku dengan berjalan, maka Aku dekati dia dengan berlari” (Hadith Riwayat Imam Ahmad, Bukhari, Muslim dan lain-lain)



EJA said...

nothing: setuju dgn ayat last tu.. selagi mana kita mengingati allah maka allah pun akan sentiasa mengingati dan sentiasa disisi kita :)



EJA said...

nothing: tapi sedihkan sekarang manusia banyak lalai dek kerana cinta duniawi kan? td tgk pic kt blog awak tu sedih dgt mengenangkan manusia zaman skg..knp la jd mcm ni kan??



Ai said...

salam kehidupan... :)

ya, fitrah manusia.. cinta tu fitrah, makan pun firtah, tidur pun fitrah.

cuma kita lakukan untuk apa je yang dipertikaikan.

cuba anda spesifikkan entri ni. sebab, kebanyakan remaja/org muda dah lali dengan entri cinta/cintu ni, sepertinya mereka akan boring dan cakap..
"benda basic..."
hehe.. sama2 menaikkan kefahaman ;)



EJA said...

ai: iye betul tu cakap saudara.. kerana dah terlalu jemu mempersoalkan bab cintan cintun ni..heheh tq dtg komen :)



nothing substantial said...

lol x sangka ada juga org yg akan pertikaikan gambo itik dlm blog aku.

cute ape itik pakai spek. jln terkedek2 tapi tetap macho.

takut letak gambo betul sbb sy slalu dikaitkan dgn bad boy look.

nnt kalo kluar quran n hadith tak semena-mena dituduh hipokrit, dilontar ungkapan..

"alah macam ko baik sgt ..."

sedangkan kita tahu bahwa baik atau tidak diri seseorang tidak mengubah keindahan quran dan hadith.

hatta jika seorang pendosa yg berlumuran lumpur mengatakan bahawa "tuhanku ialah Allah swt, pencipta langit dan bumi"

wajib bagi kita berkata.. "benar, bahkan itulah kebenaran yg nyata.."



EJA said...

iye setuju ckp awak tu :) awak.. saya x bermaksud pic itik ni..eja maksudkan pic yang entry salah melayu tu.. sedih tgk zaman skg manusia akhir zaman.. kan?



misz molecule said...

bese camtu la..


bile kite terlibat dgn team comitment ni la baru rapat2..



EJA said...

misz: iye betul tu setuju dgn awak :)



Mr.FaDiR said...

wanita memang hebat....ada masa nya kalah si lelaki...



EJA said...

mr fadir: iyeke..wah tq terharu eja jadi kaum wanita..apa2 pun sehebat mana wanita tu klu menjadi isteri wajib utk dia mematuhi suaminya kan?hhehe