I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

MAS KAHWIN KU RM...

Posted 7:20 AM by EJA in
salam haa hari ni eja nak kupas sikit tajuk tajuk mengenai mas kahwin.. klu x silap eja mas kahwin dgn hantaran adalah 2 perkara yg berbeza kan.. pasai apa duk cite mas kawen ni eja.. dah nak kawen dah ka?? dak aiih bukan eja nak kawen tapi klu sahabat eja perasaan sekarang ni mas kahwin mak aii  mahal2 betul dah macam nak beli rumah tu..heheh

bukan apa eja kesian kt kaum adam bakal suami korang tu.. dah la mas kahwin mahal + hantaran pun mahal + buat kenduri walimatulurus yg grean3 tu = alamak botak la kepala bakal suami korang dah x hensem masa naik atas pelamin tu.. ni semua gara2 korang la demand sangat..

kadang2 nak salah kan bakal isteri pun x blh jgk sbb kadang2 ni semua permintaan dari mak wanita tu..emm mak cik tok sah la minta tinggi sgt nanti org cakap macam jual anak pulak .   hehe wat walimatulurus tu yg sederhana je rujuk balik hadith nabi buat lah walimatulurus walaupun dgn seekor kambing sahaja yang penting akad nikah dan org kampung tahu anak makcik tu sudah berumahtangga.

klu bagi eja simple2 je. wak jono (ayah eja) x pernah tetapkan mas kahwin mahupun duit hantaran. ayah eja serahkan pada kemampuan pihak lelaki bg la sebanyak mana hang mampu. KENAPA NAK MENYUSAHKAN PERKARA YANG HALAL betul x?

APA PANDANGAN DAN KOMEN ANDA MENGENAI KES MAS KAHWIN NI??


11 comment(s) to... “MAS KAHWIN KU RM...”

11 comments:

Hafriz Mohamad said...

btul3..
klaulah smua wanita skg brfikiran mcm ni, bhgia dunia akhirat..
maksiat pn xde la mrebak truk sgt..

nice entry! ^_^



EJA said...

hafriz: syuqran jazilan atas pujian tu bukan apa eja kesian pada yg kurang mampu tu.. nak kawen duit x de..hehe nice entry? yeke syuqran :)



to'wan said...

hehe lama dah dk tngu eja buat entri dan pengakuan ikhlas macam ni.. lepas ni leh la t'wan g jumpa wak jono yer..kihkih gurau jer :D



NuRKaSiH aTieQaH said...

Assalamualaikum kak eja..saya sokong kak eja..betul tu buat apa la nak wat peneng2 pasal ni kan..wat apa yg wajib je pn dah boleh..insya Allah lagi diberkati majlis kita..

p/s: kak eja, saya dh folo blog kak eja lama dh..kak eja xperasan la ni..hehehe.. ;)



EJA said...

towan: hehe ada belajar silat x? wak jono nak bakal menantu nye pandai bersilat dan pandai cakap jowo..hehhe

nurkasih: syuqran setuju dgn akak..la ye ke maaf sgt2 kak eja x perasan la tu.. nur jgn ambik ati tau ..heeheh :)



to'wan said...

Eja : erm kalau tang silat tu insyaAllah tak dak masalah pasai to'wan cicit panglima, waris silat turun temurun.. Tang cakap jawa lak, eja kan leh ajaq to'wan nanti hehhee



EJA said...

towan: wah cicit panglima... silat apa towan belajar ni? eja ahli silat cekak malaysia..ajar cakap jawa.. ohh blh tp dgn syarat duit yuran sehari RM100.00 la sbb bukan senang nk ajar org cakap bahasa jawa ni..hahahhaa



to'wan said...

eja : silat pulut kahkah... Erm RM100 sehari ka yuran dia? Ingtkn 100 Riyal Yaman j..huhu



EJA said...

100 riyal... ala nak beli buku dgn alat tulis utk mengajar pun x lepas..hehehe



to'wan said...

haha...to'wan up 1000 riyal la,ckp x?



EJA said...

towan:cukup2 wat makan pengantin dua org je :)