I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

PERSATUAN SENI SILAT CEKAK MALAYSIA(PSSCM)

Posted 9:47 AM by EJA in

sambil2 eja tengok gambar2 bersama ahli persatuan seni silat cekak malaysia PSAS dan Cawangan Teluk Intan,tiba2 ada idea utk dikongsi bersama sahabat blogger eja..emm klu tgk pada zahirnya mst sahabt eja x sangka eja masuk seni pertahankan diri kan,hehe pada mula nya mgg x rancang pn nak masuk seni silat ni,

ialah biasa nya silat ini sinonim dgn kaum adam jarang kaum hawa menyertai,pada mulanya di hati timbul rasa keterpaksaan ialah sbb abg eja adalah jurulatih PSSCM tapi bila dah lama2 masuk PSSCM seronok mula meyerpa diri ini,sbb PSSCM adala seni silat betul2 asli menggunakan kaedah berasas kan ibadah solat,mana nak dpt pada seni silat yang lain.seni silat yg lain ada berkuda2,buat pe kita nak jadi kuda sedangkan fitrah nya kita adalah sebagai manusia hamba allah..seni pertahan kan diri adalah perkara wajib krn allah ada berfirman"menjaga dan mempertahankan diri itu wajib.

lagi2 pada zaman skg ni kita tgk byknya berlaku kes rogol,culik,dera dan sbgnya,eja harap sgt2 pada kaum hawa ni berhati2 lah dan belajar2 lah sedikit ilmu pertahankan diri bkn apa utk waktu2 kecemasan.oh nya teringat eja pada pesanan ustaz "guna kan lah silat bila diperlukan bkn utk menunjuk2".itulah serba sedikit yg eja dpt kongsikan pada sahabat blogger eja..

mana tumpahnya kuah klu x ke nasi itula perumpaan buat keluarga eja..ayah pandai silat,mak eja pn pandai silat maklumlah dlu seguru dgn ayah,he lps tu abg eja,kakak ipar,eja dan kembar eja ahli persatuan PSSCM ..x sangka ari ahad lepas g umah sedara eja ada wat sedikit majlis walimatul urus abg sedara eja kahwin.adik bongsu eja bersilat,x sangka ada bunga tu..mula ayah yg silat pastua abg eja last sekali adk eja mara kehadapan menunjukkan silatnya x tahulah dia berguru dgn siapa..hehe klik sini


teringat video rakaman eja dan persatuan seni silat cekak malaysia cawangan teluk intan.yg  di juru acara oleh abang eja sendiri mohd yusri mohd jono,demo psscm ini diadakan di langkap sempena carnival expo. dan video persatuan cawangan teluk intan menghadiri majlis konvokesyen ahli tamat di dewan makan masjid Kristal Terengganu..meriah sgt ramai ahli silat cekak datang,1 malaysia tu bangga sgt23x ada lagi org yg mahu mempertahan kan seni silat yg benar2 asli ini,..akhir sekali eja dan kembar ingin mengucapkan jutaan terima kasih kpd tenaga pengajar eja dank mbar di politeknik sultan azlan shah tanjung malim (PSAS) kpd kak mis,abg naim,abg ulu,dan abg azmi.manakala di cawangan teluk intan kpd abg yusof,abg yusri,abg idris.tp eja mohon maaf byk sbb video tu x blh di link kan..x tahu knp puas eja upload..maybe ada system yg eja x tahu kot..
                                                        SILAT CEKAK BENAR2 ASLI





4 comment(s) to... “PERSATUAN SENI SILAT CEKAK MALAYSIA(PSSCM)”

4 comments:

unta ketot said...

assalamualaikum kak...mne g organisasi psscm t.i ek??klo ad kn bgus...sng skt nk g lthn...sush la nk tmt nk g jaoh2...



EJA said...

waalaikumsalam kelas latihan cawangan t.intan dah ditutup sekarang ada cawangan di langkap dan ipoh je saudara unta ketot :)



SEMANGAT PEJUANG said...

Bg alamat psscm kat langkap?.. wasap sya 0134924807



SEMANGAT PEJUANG said...

Bg alamat psscm kat langkap?.. wasap sya 0134924807