I made this widget at MyFlashFetish.com.

~~Daku ada kerna dikau pn ada~~ FOLLOW ME

MISI TERCAPAI

Posted 8:19 AM by EJA in
alhamdulillah hari ini  penulis blog selamat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang remaja, seorang anak muda dan seorang masyarakat. mesti sahabat2 tertanya2 knp kan..ceritanya begini pendekkan cerita jelah ye..waktu eja menunggu LRT  di station lrt bandar tasik selatan, kelihatan seorang mak cik ni turun dari tangga dengan bawa beg besar tu termengah-mengah jalan pun terhenjut-henjut mungkin sakit lulut kot "firasat hati kecil eja" lalu mak cik ni pun bertanya pada seseorang kakak kat situ. " nak mak cik nak tanya mak cik ni dari johor turun kt TBS ni,nak kerumah anak makcik kat wangsamaju, mcmmana ye nak kesana dari sini??" lalu kakak tu pun cakap" sy x pasti la mak cik kena trn kt masjid jamek lps tu tukar ke lrt putra. terus pantas saya bangun dari kerusi terus mendekati mak cik tu, dengan tak tahu malunya sy tegur mak cik tu..heheh "mak cik nk ke wangsa maju ke? x apalah biar saya tunjuk kan sy pun nak ke aliran kelana jaya sy bawa mak cik sampai ke masjid jamek nanti mak cik naik lrt putra ke gombak trn kt wangsa maju ye"

perkataan pertama yg keluar dr mulut mak cik tu" alhamdulillah nasib baik ada anak, tunjukkan mak cik ye nak mak cik tak tahu" (sambil menepuk2 bahu saya).masa di dlm lrt sementara nak sampai masjid jamek. sy bertanya kpd mak cik tu, knp anak tak ambil acik kt TBS. mak cik tu kata" diaorg tu sibuk nak, balik keja pun lambat kul 7.30 lg pun acik sampai awal kul 5.30ptg lg pun malas la nak mak cik nak menyusahkan diaorg, nanti acik dah sampai wangsa maju acik ambik teksi ke rumah anak makcik" (dalam hati sy terdetik masih ada lagi anak yang tak ambil berat ttg mak ayah diaorg, dari jauh mak datang apalah salahnya kalau balik kerja awal, ambik half day ke, jgn la menjadikan kerja itu sebagai alasan)

sepanjang perjalanan ke masjid jamek sy bawa beg mak cik tu,agak berat juga "dlm hati terdetik kesiannnya mak cik ni dari johor bawa beg berat ni sorang2" akhirnya alhamdulillah sampai juga ke masjid jamek lalu sy pimpin mak cik tu sehingga masuk ke lrt putra laluan gombak.sebelum itu sy sempat juga pesan pada seorang kakak ni suruh dia tgk2 kan mak cik tu dan bgtahu yg acik tu nk trn kt station wangsa maju. sebelum saya meninggalkan mak cik tu sempat juga saya mencium tangan dan pipi nya..sambil mak cik tu cakap terima kasih tak terhingga pada saya, mak cik tu memberikan saya sebekas kuih karipap yg dibuat sendiri dr kampung, dan kata2 mak cik tu yg saya tak boleh lupakan sampai sekarang ialah (semoga allah balas jasa anak ye, semoga dgn anak tolong mak cik ni allah bagi pahala buat anak dan semoga anak dapat jodoh dgn org yang baik2 ye)

**INSYALLAH MAK CIK.. BALAS KU, DIHARAPKAN MAK CIK TU SELAMAT SAMPAI KERUMAH ANAKNYA.

p/s penulis blog: kepada anak2 diluar sana jgn la 24jam hanya memikirkan kerjaya, luangkan la sedikit masa buat orang tua kita, klu nak balik kampung pun payah setahun sekali,tapi mak ayah dah dtg KL semata2 nak jumpa korang patut bersyukur.ingat seperkara "harta benda boleh dicari dan diganti tapi mak ayah tak boleh di beli dan dijual ganti"


10 comment(s) to... “MISI TERCAPAI”

10 comments:

iz said...

nasib baik eja ada kat situ..
=)
kalau x apala jadi kat makcik tuh..



EJA said...

hurm tu la iz nasib baik.. allah pertemukan eja dan mak cik tu..harap dia baik2 aje selamat pergi dan balik nanti..yg penting kuih mak cik tu sedap..heheh ;)



UdinZ.com - Fakhruddin said...

baiknya eja..kalau la ramai jenis ni kat dunia..memang mantop lah,...



EJA said...

udinZ.com: saya menolong sekadar yg mampu dan tak harapkan apa2 pun.. insyallah harap ramai lagi yg lbh baik dr sy diluar sana :)sekadar perkongsian bersama



! miss.ulat✿◕ ‿ ◕✿ ! said...

nasib baik ada eja , sobsob terasa sedih pulak . . kesian makcik tu .. :/



EJA said...

miss ulat: baca pun dah sedih byg kan la eja yg tgk dpn mata ni..menangis..tp dlm hati jelah..rasa nk menangis bila dia tepuk2 bahu dan masa cium pipi dia tu..hanya tuhan yg tahu SEDIHNYA huhu



feja said...

hye eja, nice entry. it's good dat u helped dat aunt. nway, i have followed u blog :)



EJA said...

feja: thank coz follow and comment my blog.. i will follow your back :)



shazmir said...

bagus2...

register this blog money:

http://signup.wazzub.info/?lrRef=4c4ce314



EJA said...

shazmir: ala kebetulan saya ada kat situ..otw visit your blog :)